MazaCena.lv » Patērētāja ābece » Kā lielveikali manipulē ar pircēju prātiem

Kā lielveikali manipulē ar pircēju prātiem

30-04-2020, 11:4501 389

Visi lielveikalu īpašnieki ir ieinteresēti palielināt pārdošanas apjomus. Bet kā viņi to panāk? Pie šī jautājuma strādā pieredzējuši marketologi, kas, lai iegūtu pozitīvus rezultātus, izmanto ne tikai vispārpieņemtās, bet arī slepenas psiholoģiskās metodes, kuru mērķis ir manipulēt ar patērētāju prātiem.

Skaņu celiņš

Mūsdienu tehnoloģijas psiholoģijas jomā aktīvi attīstās. Protams, neviens no pircējiem nedomā par to, kāda mūzika skan lielveikalu tirdzniecības zālēs. Bet velti. Bieži vien tā nav vienkārša mūzika, tā tiek kodēta īpašā veidā.

Speciālisti-tehnologi ir izstrādājuši unikālu paņēmienu, kas ļauj iedvest apziņā jebkuru uzstādījumu, izmantojot noteiktu skaņas diapazonu. Šo paņēmienu sauc par psihotropo programmēšanu. Lielveikalu īpašnieki izmanto šo metodi, lai iedvestu klientiem vēlmes attiecībā uz iepirkšanos, kas var ievērojami palielināt pārdošanas apjomus un tādējādi palielināt peļņu.

Kā parastās frāzes pārvēršas mūzikā?

Metodes būtība slēpjas īpašā skaņas frekvencē, kas zemapziņas līmenī spēj izraisīt vēlmi veikt noteiktas darbības. Šajā frekvencē tiek ierakstīti uzstādījumi un komandas noteiktām darbībām, par kurām jāpārliecina cilvēki. Šajā gadījumā tās ir komandas iegādāties preces un vēlmju iedvešanas uzstādījumi: “Ir jāpērk vairāk”, “Man nerūp augstās cenas”, “Es esmu izslāpis”, “Es esmu izsalcis”, “Es gribu dzert un ēst”. Jūs varat iekodēt jebkuru komandu un uzstādījumu.

Pēc tam ierakstītās frāžu komandas ar noteiktu datorprogrammu palīdzību tiek apstrādātas, pārvēršot skaņas troksnī. Turklāt troksnis tiek maskēts kā kaut kāda veida mūzika vai jebkāds cits skaņu celiņš.

Ir pierādīts, ka psihotropās programmēšanas tehnikas efektivitāte ir vismaz 93%.

Smadzenes, uztverot kodēto mūziku, to atšifrē nevis kā mūziku, bet kā tās pašas frāzes-komandas, kuras tiek ierakstītas un maskētas kā melodija.

Neatkarīgi no cilvēka apzinātajām vēlmēm smadzenes atceras atšifrētos uzstādījumus, uztver tos kā komandu un vienmēr tos izpilda. Cilvēks par to pat nenojauš, kā rezultātā viņš, piemēram, nespēj izskaidrot, no kurienes viņam radusies nepārvarama vēlme iegādāties daudz preču, kas viņam patiesībā nebija vajadzīgas.

Krāsu gamma

Neviens liels lielveikals neiztiek bez manipulācijām ar pircēju prātiem ar krāsu palīdzību. Jebkurš teksta ziņojums baneru un izkārtņu veidā ir dekorēts ar noteiktām krāsām - sarkanu, dzeltenu vai abu kombināciju. Un tas nav tāpat vien. Jo taču zinātnieki ir pierādījuši, ka pirmā no visām krāsām, kuras pamana cilvēka smadzenes, ir dzeltenā. Un šī krāsa zemapziņā ir saistīta ar kustību, pozitīvismu, prieku un siltumu.

Līdz ar to klientos negribot vairojas uzticība ziņojumiem uz izkārtnēm, kas noformētas dzeltenos toņos, kas vēl vairāk mudina viņus veikt pirkumus. Arī paletes bagātība lielveikalos nav nejauša. Pareizi izvēlētas krāsas, kā arī to kombinācijas spēj vadīt zemapziņu, tāpēc ietekmē produktu izvēli, liekot pirkt vairāk.

Krāsu manipulācijas īpatnības

Tirgotāji ir pārliecināti, ka lielākā daļa cilvēku krāsu saista ar noteiktu pārtikas produktu veidu. Aplūkojot krāsu kombinācijas, kas sakārtotas noteiktā secībā, patērētājiem veidojas asociācijas ar garšu. Piemēram:

  • cukurs un šokolādes izstrādājumi - dzeltenā;
  • citroni un citi citrusaugļi - zaļā;
  • sāls un citas garšvielas - pelēkā;
  • gaļas produkti - brūnā;
  • ūdens un citi dzērieni - baltā.

Neiromarketologi ir nākuši klajā ar ideālu shēmu, kā manipulēt ar pircēju prātiem, izmantojot krāsas. Viņi labi zina, kā izmantot krāsu shēmu, lai lielveikalu tirdzniecības vietu apmeklētājiem būtu vēlme iegādāties preces daudzumos, kas pārsniedz sākotnēji plānotos apjomus.

Ja produkta iepakojuma krāsa neatbilst zemapziņas krāsu asociācijai, pircējs, visticamāk, atsakās pirkt produktu. Piemēram, ja ūdens pudeles etiķetē nav baltās krāsas, šo produktu negribēs pirkt. Patērētājs varēs izskaidrot sev atteikumu pirkt šādā veidā: man, iespējams, nepatika cena, ir šaubas par preces kvalitāti vai nav uzticības ražotājam. Bet, faktiski, vaina ir nepareizā krāsu asociācijā.

Kādas citas krāsu produktu asociācijas tiek izmantotas lielveikalos?

"Krāsaini attēli" palīdz ievērojami palielināt apgrozījuma līmeni. Tātad gaļas un desu tirdzniecības nodaļās visbiežāk tiek izmantotas sarkanas un brūnas krāsas. Uz šādu krāsu fona gaļa izskatās pievilcīgāka. Aukstās krāsas - balta, zila, gaiši zila - ir saistītas ar svaigumu un vitalitāti, un tās dominē nodaļās, kur pārdod zivju produktus, ūdeni, enerģijas un citus dzērienus.

Starp citu, krāsu mārketinga paņēmieni tiek aktīvi izmantoti daudzu Latvijas lielveikalu akcijas bukletos, spilgti to piemēri - Rimi, Maxima un Mego bukleti.

Starp citu, baltā krāsa ir universāla, neitrāla. To var izmantot visās nodaļās, jo tā ir lieliski savienojama ar jebkuru citu krāsu. Zinātnieki ir pierādījuši, ka 99% cilvēku ar veselīgu psihi balto krāsu uztver pozitīvi. Dārzeņu un augļu nodaļās lielveikali cenšas izcelt kā galveno zaļo skalu: smaragda, zāles, salātkrāsas, olīvu, piparmētru un citas šīs krāsas nokrāsas.

Attēli

Lai manipulētu ar patērētāju prātiem, tirgotāji ir izveidojuši metodi, kas paredz manipulēt ar zemapziņu ar attēliem. Tomēr nevis vienkāršu, bet emocionāli piesātinātu. Psihologi apgalvo, ka vispozitīvākā ietekme uz jebkura vecuma un sociālā stāvokļa cilvēkiem ir smaidīgu, jautru, jautru cilvēku tēls. Tas ir ievērības cienīgs, taču visbiežāk šajās bildēs ir attēlotas sievietes un / vai bērni.

Vēl viens spēcīgs iepirkšanās emocionālais impulss ir attēli, kas attēlo skaistu, dinamisku, sulīgu ēdienu. Patērētāja smadzenes, uztverot un apstrādājot šādus attēlus, saņem signālu par maksimālu baudu, pēc tam seko aptuveni šāds rezultāts: “Visas preces, kuras es pērku šajā lielveikalā, ir tikpat garšīgas un skaistas kā attēlos.”

Bauda, kas gūta, pārdomājot attēlus ar skaistu ēdienu, liek siekalu dziedzeriem aktīvi darboties, kā rezultātā sāk aktīvi izdalīties siekalas. Visi šie "posmi" organismā izraisa dabiskos procesus, kas veicina stipra bada attīstību. Tā rezultātā cilvēkam parādās zvēra apetīte, un viņš sapērkas milzīgu preču daudzumu.

Pārsteidzoši, ka iepriekš minētais smadzeņu radītais rezultāts nav atkarīgs no cilvēka domām, viņa loģiskajiem secinājumiem, kas izdarīti, ņemot vērā apkārtējo realitāti un kuras atbalsta neiznīcināmi argumenti. Secinājumu smadzenes izveido zemapziņas līmenī, stimulējot vēlmi veikt vairāk pirkumu. Un nav iespējams pretoties šim procesam.

Vērtējums:
(2)
0 komentāru
Pieslēgties ar
Pieslēgties ar Facebook
Pieslēgties ar Google
vai