Kāpēc lielveikalu cenas beidzas ar 99?
Jūs, visticamāk, jau esat pieraduši pie cenu zīmēm 9,99 eiro apģērbu veikalos vai, piemēram, spēlēm, kuras Steam pārdod par 9,99 USD, jo tirgotāji šo stratēģiju ir veiksmīgi izmantojuši vairākus gadu desmitus, un tā nebūt nav vienīgā laipns.

Pārdevējiem neatkarīgi no tā, cik viltīgi tas izklausās, ir izdevīgi, tērējot vairāk naudas, un šim nolūkam viņi izmanto dažādus trikus - sākot no apzināti nokavētām valūtas vienībām (rubļiem, dolāriem, eiro utt.) Līdz pat preču pirkšanas ierobežojumu noteikšanai. Šīs stratēģijas ir svarīgas visur: tiešsaistes veikalos, parastajos tirgos, restorānos un pat nekustamajos īpašumos.
Psiholoģiskā cenu noteikšana
Šī ir viena no galvenajām mārketinga metodēm. Ja preces cena beidzas ar 9,99 vai 95, pircējiem tā šķiet zemāka, nekā patiesībā ir. Lasot no kreisās uz labo pusi, mēs zemapziņā atzīmējam pirmo ciparu un, pamatojoties uz to, izdarām pirmos secinājumus.

Rutgersa biznesa skolas profesora Roberta Šindlera pētījumi parādīja, ka cenas, kas beidzas ar skaitli 9, efektīvāk ietekmē pārdošanas apjomus nekā cenas ar noapaļotiem skaitļiem.
Tas darbojas ne tikai, pērkot dažādu elektronisko pakalpojumu abonementus par nosacītu 9,99 eiro, bet arī pērkot drēbes vai automašīnas. Pat mājas ar cenu 299 tūkstoši eiro tiek pārdotas daudz ātrāk nekā par 300 tūkstošiem. Un iemesls šeit ir tas, ka pirmais variants ir cenu diapazonā līdz 300 eiro.
Dažreiz cenu zīmes beigās tie norāda nevis 99, bet gan citu numuru, piemēram, 95. Šāds mārketinga solis tiek izmantots, kad jums jāizceļ kāds konkrēts produkts. Pircējam, kurš jau ir pieradis pie "psiholoģiskām" cenām, šāda cena šķitīs kaut kas tāds, kam noteikti jāpievērš uzmanība.
Eiro bez eiro centiem cenu zīmēs
Ja cenrādī jūs redzat tikai "pāra" numurus, iespējams, pārdevējs vēlas, lai jūs domājat, ka atrodaties elitārā vietā. Šādās vietās jums nav jāsaka "paturiet izmaiņas sevī".
Cenas bez valūtas
Restorāni var ar nodomu atstāt cenas bez valūtas zīmes, un, kā rāda Kornela universitātes pētījumi, šādu restorānu apmeklētāji mēdz tērēt ievērojami vairāk nekā restorānos, kur izvēlnē blakus cenai var redzēt eiro zīmi.
Šo taktiku izmanto arī mazumtirdzniecībā. Kad produktiem ir cenu zīme, piemēram, "2000" bez "€" zīmes, mazumtirgotāji cer, ka pircēji pievērsīs mazāk uzmanības tam, cik preces ir ievietotas grozā.
10 gabali par 1 eiro
Dažreiz veikali reklamējas stilā "10 lietas par 1 €", lai pārdotu pēc iespējas vairāk viena un tā paša produkta (zobu sukas, ziepes un citas ikdienas sīkumus). Daudzos gadījumos nav nepieciešams pirkt preces partijās pa 10, jo katrs produkts jau maksā 10 euro centus, taču šī tehnika ir veiksmīgi piesaistījusi uzmanību.
Ierobežojumi vienam klientam
Kad lielveikali nosaka noteiktu "kvotu", piemēram, "ne vairāk kā 10 kg cukura uz cilvēku", jūs sākat domāt, ka preču trūkst vai tās tiek pārdotas par zemām cenām. Šādos gadījumos jūs zemapziņā nevēlaties palaist garām iespēju un iegādāties preces uz maksimālās robežas, lai gan, tāpat kā cukura gadījumā, jums pietiktu ar vienu kilogramu.
Bezmaksas pirkšanas bonuss
Tirgotāji labi zina, ka "bezmaksas" ir maģisks vārds. Aicinot ikvienu "iegādāties divas lietas un saņemt vienu par brīvu", viņi pārliecina mūs iegādāties nevajadzīgas lietas. Bezmaksas piegāde un citi bezmaksas pakalpojumi darbojas pēc tāda paša principa un piesaista klientu uzmanību.

Vienkāršas cenas
Šāds mārketinga solis ir īpaši būtisks pārdošanas laikā, kad pārdevējiem ir svarīgi, lai pircēji pievērstu īpašu uzmanību jaunajām cenām. Vieglāk ir aprēķināt atlaidi produktam, kas agrāk maksāja 10 €, bet tagad pārdod par 8,5 €, nekā produktam, kas sākotnēji maksāja 9,95 €, bet pēc tam samazinājās līdz 8,49.
Neskatoties uz visu šo mārketinga triku acīmredzamo vienkāršību, ir iespējams, ka jūs kritīsit par šiem trikiem. Un kopā ar jums miljoniem citu klientu visā pasaulē. Pretējā gadījumā neviens tos vienkārši nebūtu izmantojis. Šāds psiholoģiskais mārketings ietekmē gandrīz visu, ko jūs pērkat - no rotaļlietām un pārtikas līdz mājām un automašīnām.
Tomēr, ja jūs jau esat iepazinies ar šo triku darbības principiem, kļūst vieglāk tos pamanīt un, pats galvenais, pirkumu laikā tos ignorēt.