MazaCena.lv » Patērētāja ābece » 5 triki, kā apmāna restorānos, bāros un kafejnīcās

5 triki, kā apmāna restorānos, bāros un kafejnīcās

17-03-2020, 06:2601 499

Droši vien daudzi, kas bijuši ēstuvēs, bāros, restorānos uz savas ādas ir izjutuši, kā apmāna personāls. Kaut arī laba restorāna vai pieklājīga bāra apmeklējums nav lēts prieks, darbinieki vienalga pie pirmās izdevības cenšas apmānīt klientus. Kā tas notiek? Lūk 5 vispopulārākie triki.5 triki, kā apmāna restorānos, bāros un kafejnīcās

Nepietiekams produktu svars sabiedriskajā ēdināšanā

Šķirstot ēdienkarti, pievērsiet uzmanību informācijai par katra gatavā ēdiena svaru. Ja tādu ziņu nav, ziniet, ka jūs jau cenšas apmānīt, noklusējot gatavās produkcijas izejvielas. Vēl viens triks vēsta par iespējamo apmānu no personāla puses, tā ir ēdienkarte, ilustrēta ar lieliem un pievilcīgiem attēliem, kuros attēloti gatavi ēdieni.

Pateicoties augstāk aprakstītam trikam klientiem zemapziņā veidojas iespaids, ka šajā iestādē pasniedz milzīgas porcijas. Dažreiz, lai slēptu patieso gatavo ēdienu svaru, ēdienkartē norāda viena vai otra produkta vienības skaitu, piemēram, rolli – 5 gab, vai pelmeņi – 15 gab. Tas ir pārkāpums.Nepietiekams produktu svars sabiedriskajā ēdināšanā

Tādas viltības var noslēgties arī norādot svaru nevis gataviem, bet neapstrādātiem ēdieniem. Uz šķīvja porcijas izmērs būs ievērojami mazāks. Kopā ar to, sastādot ēdienkarti un norādot ēdienu svaru personāls var ņemt vērā ne tikai tīru gaļu un zivis, bet arī lētos garnējumus un/vai mērces. Tas ir, ir informācija par visu ēdienu ingredientu apjomu, kaut arī ēdiena nosaukumā norādīts tikai galvenais komponents, piemēram, cepta forele.

Vēl viens triks kas attiecas uz gatavā ēdiena svaru ir sekojošs: zivju un gaļas ēdienu pagatavošanas laikā tiek izmantots klērs. Var izrādīties tā, ka gatavā ēdienā būs diezgan liels ingredientu skaits, kas sastāda klēru, nekā galvenā produkta apjoms, tas ir zivs vai gaļa.

Izdevīgākais ēdienu tips bāros, kafejnīcās un restorānos – gaļas, dārzeņu, zivs un augļu kārtojums. Jo noteikt vizuāli, kāds konkrēti ir asorti svars, kas atrodas uz šķīvja ir diezgan problemātiski. Lai sevi vismaz kaut kā nodrošināt dotajā gadījumā, no sākuma pie oficianta painteresējieties, kāda ir attiecība dārgām sagrieztām uzkodām un daudz lētākām uzkodām.

Nepilnas dzērienu glāzes bāros

Diezgan izplatīts triks, kuru izmanto dzērienu iestādes personāls. Mahinācijas ar alkoholiskajiem dzērieniem nes pietiekamu peļņu. Visprimitīvākā metode šajā gadījumā ir nepieliet līdz galam pilnu alkohola glāze klientam, īpaši, ja viņš jau ir “zem grādiem”. Būdams tādā stāvoklī, viņš diez vai kaut ko ievēros. Ar norādīto mērķi bārmenis izmanto speciālu taru(glāzes, mazās glāzītes), kurām ir bieza glāzes apakša.Nepilnas dzērienu glāzes bāros

Lai nostiprinātu panākumus nepielejot pilnu glāze klientam, bārmenis liek glāzē ledus gabaliņus. Šis ingredients ir īsts atradums nekaunīgajam personālam! Tādā veidā ir viegli apmānīt. Piemēram, dzērienā ar tilpumu 200 ml var iemest ledu, ar to pašu ieekonomēt minimums 60 ml tīra produkta.

Īpaši viegli veikt triku kombinācijas ar alkoholiskiem kokteiļiem. Jo tie sastāv no liela komponentu skaita. Tos var aizvietot ar līdzīgiem, bet lētiem ingredientiem, vai sajaukt ar parastu ūdeni. Atklāt tādu triku nav viegli.

Bārā patīk pasniegt dārgus alkoholiskos dzērienus ne tikai ar ledu, bet arī laima gabaliņu, kas iemests glāzē. Ar šo bārmenis vēl vairāk samazina sākotnējo dzēriena apjomu. Atcerieties, ka bāros un restorānos ar labu reputāciju, ledu un citrona gabaliņu pie dzērieniem klientam noteikti pasniegs atsevišķi. Vai arī pagatavos dzērienu klienta klātbūtnē, lai viņš redzētu, konkrēti ko un kādā daudzumā viņam lej glāzē.

Labu peļņu nes arī triks sajaucot alu. Centieties pasūtīt nefiltrēto vai tumšo alu. Tos ir grūtāk sajaukt tāpēc, ka tiem ir augsts blīvums un piesātināta krāsa. Bārmeņi iemācījušies sajaukt ūdeni pat rūpnīcas ķeģus. Noteikt, ka jums pasniedza atšķaidītu alu, var novērtējot tā ārējo izskatu. Tam nebūs noturīga putu cepurīte, bet pēc pāris malkiem mutē paliks raksturīga metāla piegarša.

Ēdienu atlieku realizācija

Diezgan izplatīts triks. Tas noslēdzas atlieku realizācijā no ēdieniem, kurus nav apēduši iestādes klienti. Praktiski visas atliekas netiek izmestas laukā, kā vajadzētu, bet tiek savāktas atsevišķā traukā un glabājas ledusskapī līdz nākamajam pasūtījumam, kurā to varēs izmantot.Ēdienu atlieku realizācija

Piemēram, klients neapēda pusi no porcijas Olivjē salātu. Jūs domājat, ka atliekas izmeta laukā? Nē! Tās atstāja. Kad cits klients pasūtīs tieši tādus pašus salātus, viņam uz šķīvja izliks pusi porcijas salātu, sajauktu ar svaigiem Olivjē salātiem. Tādas mahinācijas veic gandrīz ar visiem produktiem. Taču, visbiežāk šo triku pielieto platēs(zivis un dārzeņi, siera, gaļas un augļu), garnējumiem un salātiem, īpaši kam pievienota majonēze.

Dārgu produktu apmaiņa ar līdzīgiem, daudz lētākiem produktiem

Šo triku visbiežāk izmanto pasūtot alkoholiskos dzērienus. Nereti klientiem pasniedz nevis elitāros spirtotos dzērienus, kurus viņi pasūtīja, bet to daudz lētākus analogus. Piemēram, cilvēks pasūtīja 5* konjaku, bet oficiants viņam pasniedza 3*. Starpību klients, protams ja viņš nav izcils konjaku favorīts diez vai ievēros.Dārgu produktu apmaiņa ar līdzīgiem, daudz lētākiem produktiem

Tas pats notiek ar šņabi. Īpaši uzmanīgi iestādes darbinieki samainot dārgu šņabi uz lētāku, iepriekš to atdzesē. Galu galā atšķirt pēc garšas, ka tika pasniegts lēts šņabis nav iespējami.

Bāru iestāžu darbinieki mēdz apmānīt pie spirtoto dzērienu pasūtīšanas, kad klients ir iereibis. Jo šajā gadījumā uzmanība un novērošana klientiem tiek bremzēta. Tas nozīmē, ka novērtēt pasniegtā alkohola garšas kvalitāti viņi visdrīzāk nesāks.

Pats, varētu tā teikt nehumānākais triks ar alkoholu ir tā sajaukšana ar citām tāda paša dzēriena markām un nemaina pret daudz lētāku alkoholu. ”Kokteiļu” pasniegšana sastāv no pārpalikumiem glāzēs, ko nav izdzēruši klienti. Šādu “kokteili” bārmeņi bieži vien uzdod par elitāru alkoholu, paņemot no klienta augstu samaksu. Bieži vien tādā veidā savāc, bet pēc tam pasniedz klientiem stiprus alkoholiskos dzērienus.

Apmeklētāju apskaitīšana uz naudu

Trikus ēstuvēs var atklāt, uzmanīgi izstudējot informāciju, kas norādīta rēķinā, kuru jums atnesa oficiants. Dažreiz bāra darbinieki "strādā" rupji, pasniedzot klientiem svešus rēķinus. Taču tādu triku pielieto pārsvara klientiem, kuri atrodas stiprā alkohola reibumā.Apmeklētāju apskaitīšana uz naudu

Turklāt rēķinā, kuru atnesa pēc adreses arī var būt "zemūdens akmeņi". Nereti čekā izsit papildus pozīcijas, par kurām no klientiem iekasē naudu. Tādas pozīcijas ir maize, dažādas uzkodas un mērces, ko pasniedz kopā ar ēdienu, par kuru klients jau ir samaksājis. Piemēram, rēķinā atsevišķi iekļauj sinepes, majonēzi vai kečupu pie gaļas, speķa gabaliņiem un sausmaizītes pie biešu zupas, citronu un olīvas pie soļankas, grauzdiņus pie zupas.

Analoģiska shēma tiek izmantota pasniedzot tādus dzērienus, kā kafija, morss, kompots, tēja, kapučīno, kakao. Parasti komplektā ar tiem nāk augļi, cepumi, cukāti, konfektes, šokolādes gabaliņi, nelielas smalkmaizītes. Daži iestādes darbinieki iekļauj šos papildus desertus rēķinā kā patstāvīgas pozīcijas. Parasti oficiants pasniedz to klientiem pēc noklusējuma, taču beigās, rēķinā izrādās, ka par tiem ir jāmaksā, kaut arī klients pasūtīja tikai dzērienu.

Lielākoties restorānos rēķinā iekļauta "dzeramnaudas" summa, apmaksa par apkalpošanu, muzikālo priekšnesumu utt. Bieži vien tajā slēpjas triks. Klientam nepienākas par to maksā, ja vienīgi noteikumi par norādīto pakalpojumu nav atrunāti attiecīgajos dokumentos.

Dodoties uz bāru, esiet uzmanīgi apskatot ēdienkarti, pasūtījumu un rēķinu. Nezaudējiet uzmanību un atcerieties, ka labāk būt piekasīgam klientam, nekā būt apmānītam. Veiksmi!

Vērtējums:
(1)
0 komentāru
Pieslēgties ar
Pieslēgties ar Vkontakte
Pieslēgties ar OK.ru
Pieslēgties ar Facebook
Pieslēgties ar Google
Pieslēgties ar Yandex
vai