MazaCena.lv » Patērētāja ābece » 6 izplatīti reklāmas mīti

6 izplatīti reklāmas mīti

25-03-2020, 11:4501 305

Reklāma ir ne tikai spēcīgs tirdzniecības virzītājs, bet arī milzīgs spēks, kas iedarbojas uz cilvēku zemapziņu. Ar tās palīdzību mārketinga speciālisti un psihologi izraisa potenciālos patērētājos vēlmi nopirkt konkrētu preci, pie tam tādā skaitā, kas izdevīgi, pirmkārt pašiem ražotājiem un realizētājiem. Pilnīgi neko nenojaušot, cilvēki kļūst par reklāmas ruļļa upuriem un savu personīgo mērķu ķīlniekiem. Lūk 6 vienkārši, diezgan absurdi piemēri tam, ka cilvēki noticēja vienā vai otrā lietā pateicoties reklāmai.6 izplatīti reklāmas mīti

Beztauku produkti

Agrāk cilvēki pārtikā lietoja treknus ēdienus. Nekas nenotika, dzīvoja labi, par veselību nesūdzējās, tieši otrādi, varēja ar to lepoties. Šodien, pateicoties reklāmai, treknu produktu lietošana pārtikā kļuvusi nepieejama. Pareizi būtu teikt, nav modē. Protams, ja cilvēkam ir problēmas ar aknām, kuņģi vai žultspūsli – jautājumu nav. Treknus ēdienus labāk izslēgt no ēdienkartes.Beztauku produkti

Veselam organismam normālai funkcionēšanai tauki ir nepieciešami tāpat kā ogleklis, vai proteīni. Pateicoties agresīvai reklāmai, kas uzspiež modi beztauku produktiem, cilvēki sāka ticēt tam, ka norādītie produkti ir ne tikai pilnvērtīgi pēc sava sastāva, bet arī daudz vērtīgāki organismam.

Bailes sasvīst

Dēļ reklāmas, kurās sviedrus parāda kā vienu no cilvēka bīstamākiem ienaidniekiem, cilvēkiem sāka attīstīties gandrīz patoloģiskas bailes sasvīst, nonākot sabiedriskās vietās: darbā, uz ielas, pasākumos, pieņemšanā pie ārsta. Diemžēl, reklāma lika aizmirst par to, ka sviedru izdalīšanās ir dabisks(fizioloģisks) process, organisma funkciju, siltumu regulējošs process.Bailes sasvīst

Mārketinga speciālistiem izdevās mūs pārliecināt, ka svīst – tas ir briesmīgi, kauns un bīstami veselībai. Rezultātā cilvēki aktīvi sāka pirkt antiperspirantus, paralēli iedzīvojoties nepilnvērtības kompleksos.

Sākumā tika izgudrots līdzeklis ārstiem pret roku svīšanu. Taču pāris gadus šis līdzeklis bija pilnveidots, palikts zem masu patērētāja un palaists plašā ražošanā.

Džinsi – apģērbs jebkurai sezonai un gadījumam

10-15 gadu laikā pēc džinsu izgudrošanas šis apģērbs skaitījās kā darba apģērbs. Tos pārsvarā nēsāja celtnieki, melnstrādnieki, metinātāji, u.c. Taču kompānija, kas ražoja džinsus nebija apmierināta ar to pārdošanas peļņu. Tad vienas pazīstamas kompānijas speciālisti izdomāja veidu, kas lika cilvēkiem nēsāt un pirkt džinsus visu laiku un gandrīz katru dienu. Ar šo mērķi tika izstrādāta vadība, kas pasludināja džinsus par ikdienas un biznesa apģērbu. Tā rezultātā, kā mums jau zināms – masveida džinsu pirkšana visā pasaulē.Džinsi – apģērbs jebkurai sezonai un gadījumam

Sporta kedas jānēsā vienmēr un visur!

Kaut kas līdzīgs kā ar džinsiem notika arī ar kedām.  Līdz tam viņas uzskatīja par sporta apaviem un tos visbiežāk iegādājās sportisti. Tad neviens nevarēja paredzēt, ka kedas var uzvilkt uz pastaigu vai apmeklējot kādu sabiedrisko pasākumu, nemaz nerunājot par to, lai kedās atnāktu uz darbu.

Turklāt, situācija mainījās, kad viena slavena firma, kas nodarbojās ar kedu ražošanu, nolēma izveidot no kedām kulta apavus. Tika palaista agresīva reklāma, tās uzņemšanā piedalījās tajā laikā populāri aktieri, dziedātāji, mākslinieki un citas slavenības. Tas ļāva uzspiest cilvēkiem visā pasaulē modi uz kedām, kas drīzumā kļuva par ikdienas apaviem.

Coca-cola

Šis dzēriens parādījās pagājušā gadsimtā un vairāk kā 100 gadu laikā kļuva par vispasaules populārāko dzērienu. Cilvēki iegādājas un lieto to jau pēc ieraduma. Taču tā bija ne vienmēr. Pirmos desmit gadus pēc dzēriena izlaišanas cilvēki negribēja to masveidā pirkt, nesaprata tās garšu un attiecās pret to piesardzīgi.Coca-cola

Lai motivētu cilvēkus pirkt coca – cola un ievērojami palielināt peļņu no tās pārdošanas, pieredzējis reklāmdevējs tajā laikā pasūtīja vienu kompāniju izlaist vairākus miljonus plakātu. Uz plakāta bija attēlots piekusis strādnieks, kas apsēdies atpūsties un padzerties dažus malkus coca – cola. Sauklis uz plakāta skanēja: "Ieturi pauzi un atjauno spēkus". Plakāti bija izkārti uz ielas visās valstīs. Šis triks nostrādāja un strādā vēl līdz šai dienai.

Enerģētiķi – tas ir spēks!

Enerģētiskie dzērieni savu popularitāti iemantoja ilgi. Enerģētikas dzēriena kompānija – ražotāji ar mērķi organizēt masu realizāciju izveidoja atsevišķu subkultūru. Reklāma kliedz par to, ka enerģētiķi – tas ir spēks, enerģija, možums un veselīgs gars. Vai tas tā ir?Enerģētiķi – tas ir spēks!

Patiesībā enerģētiķi nav tikai neveselīgi, bet arī kaitīgi veselībai. Cilvēkiem ar noteiktām patoloģijām/ traucējumiem tie draud ar nopietniem sarežģījumiem, kas spējīgi izraisīt letālu gadījumu. Ar katru gadu, lai pārdošana nesamazinātos, kompānijas, kas ražo enerģētiķus izveidoja savai produkcijai daudz agresīvāku reklāmu, kas iestāsta cilvēkiem zemapziņā to, ka enerģētiķi sniedz organismam labumu.

Nav vērts pilnībā uzticēties reklāmai. Svarīgi biežāk apšaubīt dzirdēto un redzēto televizora ekrānā vai Internetā. Veiksmi!

Vērtējums:
(1)
0 komentāru
Pieslēgties ar
Pieslēgties ar Vkontakte
Pieslēgties ar OK.ru
Pieslēgties ar Facebook
Pieslēgties ar Google
Pieslēgties ar Yandex
vai